Laatste dag van de vakantie

17 april 2016 - Sanur, Indonesië

Het zit er bijna op. We zijn zojuist voor de laatste maal uit eten geweest. Vanmiddag hebben we in het zelfde zaakje als vrijdagmiddag gegeten. Papa vond de rendang daar erg lekker, authentiek. Het is een soort fastfoodrestaurant met Indonesisch eten in buffetvorm. Weer precies hetzelfde uitgekozen als de vorige keer: rijst, een gekookt ei in pittige saus, rendang, mais in de vorm van een gefrituurde koek en spinazie. We namen er nu ook nog kroepoek bij en ik had ook iets meer rendang dan de vorige keer. Daardoor waren we iets duurder uit dan de vorige keer. Vanavond zijn we een stuk verder de winkelstraat in gelopen naar een van de Indiase restaurants hier. Dat is hier duidelijk een stuk exclusiever. We hebben weer lekker gegeten, allebei weer een soort curry. We hebben dus de vakantie in stijl afgesloten. Onze dure maaltijd kwam omgerekend uit op €26. Lachwekkend dus, maar voor hier is dat veel geld. De laatste dagen is het echt heel zonnig, dus we zitten zoveel mogelijk onder de bomen in de schaduw. Vanmorgen kwam ik nog goed weg, want uit de palmboom waaronder mijn strandbedje stond, viel een dood blad met een grote tak eraan. Als ik die op mijn kop had gehad, het scheelde een halve meter, dan weet ik niet of ik morgen in het vliegtuig had gezeten. Vanmiddag vond er nog een huwelijksceremonie plaats op het strand van het hotel. Het waaide best hard, dus best wel zonde, want het paviljoen waaide bijna weg. Het personeel had al de hele ochtend veel werk eraan gehad om het op te zetten en helemaal te versieren. Verder was het een beetje zielige vertoning. Het waren Nederlanders, die trouwden in Balinese kostuums met een handjevol mensen erbij. Morgen nog even een keer goed ontbijten en nog even naar het strand. Dan kunnen we daarna douchen en uitchecken om 12 uur. Even na 4 uur plaatselijke tijd gaan we de lucht in naar Hongkong. Daarna een tijdje rondhangen en even na 12 uur Hongkong tijd vertrekken we naar Amsterdam. We hopen daar dan Rianne aan te treffen en we kunnen dan naar huis, via kleinkinderen, Annemiek en Ralph als dat bij hun uitkomt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl