Bali

7 april 2016 - Sanur, Indonesië

De vlucht naar Bali.

We zijn nog steeds niet op Bali als ik dit tik. We zijn vanmorgen al om 8 uur uit het hotel vertrokken en we staan nu aan de andere kant van Australië in Broome aan de grond. We stijgen zo weer op, maar we lopen flink achter op het vliegschema. We zouden om 6 uur p.m. Sydneytijd aankomen in Den Pasar, maar door hele harde tegenwind en ook storm op Bali, is besloten vanwege veiligheidsredenen om eerst nog te landen en bij te tanken. De vlucht had teveel brandstof gekost.
Ze zijn nu bezig met de voorbereidingen om weer op te stijgen en zijn nu waarschijnlijk om 8 uur Sydneytijd in Den Pasar.
Het vliegtuig is trouwens wel een stuk ruimer en we kregen eveneens eten en drinken geserveerd.
De vlucht gaat nu dus 8 uur in het totaal duren vermoedelijk.
Inmiddels zijn we boven Bali, maar doordat we zo laat zijn, passen we niet in het landingsschema en we moeten nu een half uur rondjes vliegen. Uiteindelijk zijn we dertien uur onderweg geweest van hotel naar hotel.
Het ging uiteindelijk nog redelijk snel, wel een stuk minder efficiënt dan in Australië en Nieuw Zeeland, maar het was te doen.
De warmte viel meteen als een warme vochtige deken op ons neer, gevoelstemperatuur blijkbaar in de veertig graden.
We hebben een taxi naar het hotel genomen en het is weer even wennen na het opgeruimde en overzichtelijke van Australië en Nieuw Zeeland. En dan natuurlijk weer het verkeer met auto's die nergens naar lijken te kijken en de talloze scooters, brommers en motoren.
We hebben gewoon in het hotel gegeten, want we waren aardig gaar. Mie goreng en nasi goreng.
Het hotel ziet er goed uit. Er staan verschillende gebouwtje van drie lagen met elke laag 2 hotelkamers in een tuin. Alles is weer vrij open aangelegd zoals de lobby, restaurant en bar. De tuin ligt pal aan het strand. Morgen bekijken we alles goed, want het was al donker.