Weer een dagje Bali

9 april 2016 - Sanur, Indonesië

We zijn al weer bezig aan onze tweede volle dag Bali. Het is warm met bewolking. Dus soms zon, soms niet. Er staan veel ligbedjes onder de bomen langs het strand. Dus we liggen voornamelijk in de schaduw. Als het eb is, trekt de zee helemaal terug over een grote afstand. Bij vloed kunnen we goed de zee in. Er een flinke stroming en het wordt snel dieper. Dus oppassen. Gelukkig is er vlak achter het strand een zwembad, bar en toiletten. Dus alles bij de hand.
We hebben nu ontbijt erbij in het hotel, dus papa kan zijn hart ophalen. Nasi, mie en Engels ontbijt. Trouwens ook lekker bruin brood en pindakaas. Jammer genoeg geen kaas. Maar ik vind ook genoeg van mijn gading.
We zijn nu twee keer gaan lunchen in een klein strandtentje. Het is wel jammer hoe ze het Indonesische eten achterstellen bij de sandwiches, hot dogs, pasta's, pizza's en burgers. Het is nog veel erger dan een paar jaar geleden.
Gisteravond wilden we in de winkelstraat uit eten gaan en op de eerste hoek werden we aangesproken door twee andere toeristen of we de weg naar het strand konden wijzen. We raakten met hen in gesprek en ze bleken uit Melbourne te komen, maar de vrouw was afkomstig uit Nieuw Zeeland oorspronkelijk. Na een hele tijd kletsen op de stoeprand, zijn we samen gaan eten in ons hotel, want dan konden ze meteen het strand en de zee zien vanuit het restaurant.
We hebben tot over twaalven zitten kletsen en het was een leuke ervaring. Weer veel gehoord over de Maori's en ook over de Aboriginals in Australië. We hebben het over politiek, gezondheidszorg in onze landen, films en boeken gehad en de avond was voorbij voor we het wisten.
Nu zitten we net in onze nieuwe kamer. We zijn net verhuisd. We hebben een upgrade gekregen, omdat we niet zo lekker sliepen in het bed in de oude kamer. We vroegen om twee singles, maar nu twee grote bedden en een bankstel en een veel grotere badkamer. Dus we boffen maar weer.
Ik denk dat we het hier nog wel even zullen uithouden tot volgende week.
Vanavond gaan we nog een keer de winkelstraat in om te eten en we zien wel weer wat er dan gebeurt.