Napier

17 maart 2016 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen hebben we eerst aan de overkant van het motel ontbeten. Het was een van de eerste keren dat we niet in motel of hotel konden ontbijten. Het was trouwens een prima ontbijtje, papa had scrambled eggs met zalm en ik met bacon op toast. Gisteren hadden we paasbroodjes gehaald met orange juice in de supermarkt en op de kamer opgegeten. Paasbroodjes lijken een beetje op krentenbollen met veel kaneel erin met een kruis van wit glazuur er overheen.
Het regende vanmorgen al bij het opstaan en het is eigenlijk niet echt meer gestopt. Soms miezer en op andere momenten flinke hoosbuien. Een beetje kou lijden dus met al dat vocht en slechts 15 graden.
De autorit naar Napier begon vrij saai, maar werd al gauw weer heel bochtig. Blijkbaar ligt Taupo op een hoogvlakte, dus eerst leken we een beetje af te dalen, maar al gauw kwamen we in de bergen terecht en moest papa weer flink aan de bak met berg op en af met veel bochten. Er zijn hier veel plekken dat je echt niet kan zien of een bocht scherp is of niet of er een steile helling komt of niet. Dus goed opletten!
Onderweg hebben we praktisch geen foto's gemaakt, ten eerste omdat je nergens zo maar kan stoppen, want er is geen berm, maar ook door het slechte weer. In de buurt van de kust leek het zelfs helemaal mistig te worden door de laaghangende bewolking.
Het was geen lange rit en rond kwart voor 1 waren we bij het hotel. We konden al inchecken en op de kamer. We hadden nog paasbroodjes, appels en orangejuice, waarmee we op de kamer hebben gegeten.
Daarna zijn we de stad ingegaan en hebben we weer wat geshopt. Veel oudere gevels hier waarvan papa foto's heeft gemaakt en weer lekker koffiegedronken met iets lekkers erbij. We proberen allerlei muffins en pies uit, die prima smaken. Papa heeft een trui en een T-shirt met lange mouwen gekocht en ik een grappig donsjack wat echt niets weegt en in een klein zakje samengeperst kan worden. Verder nog wat shirtjes gekocht, maar dat waren we thuis al van plan. Overal staat iets van Nieuw Zeeland op, dus allemaal souvenirs.