Dagje Bay of Islands

11 maart 2016 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vandaag na het ontbijt zijn we eerst ons uitstapje van vandaag gaan bespreken: een rondvaart in "the Bay of Islands". Dat tripje zou ongeveer 3 uur duren en langs veel van de eilanden voor de kust varen. Op het punt het verste weg ligt een eiland met een groot gat erin " the Hole in the Rock". Het eiland bestaat uit vulkanisch gesteente, waarin het gat helemaal door erosie is ontstaan. De boot kon er doorheen varen. Verder hebben we dolfijnen gezien, duidelijker dan destijds in Indonesië. Ook leuke feitjes uit de geschiedenis gehoord.
We zijn eerst nog met een ferry naar de overkant gevaren waar ook een ouder stadje, Russell, ligt. Van hieruit zou de rondvaart starten. In Russell een flinke wandeling gemaakt, met een paar flinke hellingen. Ook dat is weer goed gegaan. Dus er zit vooruitgang in het lopen.
We hebben weer lekker gegeten daar, weer een hamburger met friet en voor papa fish en chips.
Daarna zijn we gaan varen, eerst met mooi weer, later wat bewolking. Papa heeft de hele tijd voor op de boot gestaan en flink gefotografeerd. Ook behoorlijk in zijn gezicht en hals verbrand.
Wasje gedaan daarna en straks nog even uit eten.