Dagje Taupo

16 maart 2016 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vandaag blijven we nog een dagje in Taupo. We besluiten er een rustige dag van te maken omdat het ineens weer een stuk slechter met mijn rug en been gaat. Dus op naar het informatiecentrum in het centrum. Taupo heeft ongeveer 30.000 inwoners en een capaciteit van meer dan 60.000 in het hoogseizoen. Het stikt dus van motels en hotels.
Op onze vraag of er rustige activiteiten waren, kregen we positief antwoord. Dus in de ochtend een rondvaart over Lake Taupo. Het meer is zo groot dat heel Singapore erin zou passen. Het meer is eigenlijk een enorme krater en de vulkaan zou in de toekomst ooit kunnen uitbarsten. Er is voortdurend thermische activiteit in het meer. De rondvaart duurde 2 uur, niet spectaculair, maar ook niet onaardig. Daarna gegeten in een café tegenover het motel en onze zwemspullen gehaald.
In de middag een klein stukje terug gereden en zijn we naar een Spa geweest. Ik ben lekker gemasseerd en we hebben verder tot een uur of vier in 3 verschillende baden rondgeploeterd. Een was rond de 40 graden, dus dat was iedere keer maar kort. Één ongeveer op lichaamstemperatuur, die toch koel aanvoelde vergeleken met de andere baden. De derde zat er tussen in, warm, maar goed uit te houden. Dus met recht een rustig dagje. Hopelijk levert dat morgen weer resultaat op.
Ik denk dat jij, Rianne, met je rug de activiteit van vanmiddag ook heel prettig had gevonden!