Onderweg naar Taipo

15 maart 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag stond er maar een korte rit op het programma van Rotorua naar Taipo, 80 km.
Toch zijn we de hele dag onderweg geweest. Na een half uurtje rijden hebben we, samen met veel andere toeristen, een attractie bezocht met veel vulkanische activiteit: met kraters, geysers, modderpoelen en meertjes waarin water vanuit de aarde opborrelt en stoom vormt of zwavelzuur.
Er ontstaan allerlei kleuren door de verschillende gassen en stoffen in water. Daar zijn dus weer veel foto's van genomen. We hebben daar een flink rondje gelopen langs alle verschillende onderdelen. Daarna in het bijbehorende restaurant gegeten, want het was al ruim na enen. Bovendien nog even geshopt in de souvenirwinkel. Die heb je overal als er iets te zien valt.
Daarna doorgereden tot vlak bij de stad waar we nu logeren om een beroemde waterval volgens de folder te bekijken. Het stelde eigenlijk niet veel voor en het leek meer een vrij grote stroomversnelling. Een eindje verder zijn we daarna nog naar "craters of the moon" geweest. Ook een gebied met kraters en thermische activiteit. We liepen daar een rondje van een uur over boardwalks.
Om ongeveer vijf uur waren we in het motel met een mooie kamer en vanuit de kamer uitzicht op het bad. Lekker groot en met whirlpool. We kunnen er met zijn tweeën in.
We hebben na weer een stuk lopen langs het meer, waaraan de stad ligt, gegeten in een grillrestaurant met ons vlees geserveerd op een steengrill. Papa een mixed grill en ik lamsvlees. Het smaakte weer prima. Ook nog een lekker toetje, papa een ijstrio en ik een brownie met slagroom en frambozen. Daarna weer het hele eind terug gelopen.