Eerste dag Hongkong

5 maart 2016 - Hongkong International Airport, China

vanmiddag eerst even geslapen, want in het vliegtuig lukte het slapen niet zo goed. Om half twee zijn we weer gaan lopen. Het hotel staat vlak bij een mooi stadspark. Veel mensen waren tai chi aan het beoefen. Verder waren er sportvelden, een groot zwembad en een vijver met schildpadden en verschillende soorten watervogels. Aan de andere kant van het Kowloonpark ligt de waterkant. Aan de overkant zag je het eiland Hongkong liggen. Veel wolkenkrabbers. Er staat ook een reuzenrad, dat toch wel klein leek naast de hoge gebouwen. We zagen de ferry oversteken. Morgen proberen we de ferry zelf te nemen. Vanavond zijn we weer de stad ingegaan om te eten. Veel seafood of orgaanvlees, dus geen goede keuze voor mij. Uiteindelijk toch nog een zaak gevonden met Engelse benamingen en ook gewoon bestek. We waren al bijna naar het hotel teruggegaan om daar te eten. Het eten was redelijk, maar niet bijzonder. Hongkong valt toch wel wat tegen, voorzover wij nu stukjes gezien hebben.