Naar Hongkong Island

6 maart 2016 - Hongkong International Airport, China

Vanmorgen na een uitgebreid ontbijt in het hotel, zijn we rond half elf richting ferry gegaan. We hebben een taxi genomen naar de pier, omdat het lopen nog niet zo goed gaat. De taxi-chauffeur deed eerst moeilijk omdat het niet zo ver lopen was, maar maakte uiteindelijk toch het korte ritje. Het was niet zo duidelijk hoe je aan een kaartje kon komen. Het bleek dat er een ticketautomaat stond in de gang de pier op. Het is toch allemaal niet zo duidelijk als we verwacht hadden, want veel mensen spreken alleen maar Chinees en geen Engels. Ook in restaurantjes geeft dat problemen. De ferry vertrok bijna meteen naar de overkant. Het weer was redelijk mooi, blauwe lucht met bewolking. In de loop van de dag werd het steeds blauwer. Jammer genoeg bleef alles in de verte, de bergen en alle wolkenkrabbers, wat wazig. Na de overtocht zijn we een heel eind door wandelgangen die verschillende wolkenkrabbers met elkaar verbinden, langs "malls" en over drukke stadswegen heen richting de oude tram gelopen die tegen de berg The Peak opgaat, de Peaktram. Victoria"s peak is de hoogste top in Hongkong. Het is een toeristische attractie, dus we moesten, net als bij de Efteling een tijd slingerend in de rij staan. Bovenop een mooi uitzicht over het water en de wolkenkrabbers aan weerszijde van het water. Het laatste stuk gingen we naar boven met een stel roltrappen. Boven ook winkeltjes en restaurants. Er staan ook allerlei gebouwen op de Peak en deze zijn ook langs de weg bereikbaar. Het is ook mogelijk naar boven te lopen langs eindeloze trappen. Boven hebben we lekker gegeten: als voorgerecht Indiase samosa's en ik kiptandoori en Dick Singapoore noodles met garnalen. Inmiddels was het al later in de middag. Daarna weer met de tram naar beneden en nu over straat teruggelopen naar de ferry. Van daaruit teruggelopen naar het hotel, weer een stukje door Kowloon Park.