Sydney

5 april 2016 - Sydney, Australië

Het was weer een pittig dagje vandaag. We zijn om 3 uur vannacht opgestaan, kattenwasje en weg. Het ging allemaal vrij vlot. Eerst leek het vliegtuig er niet te staan, maar dat kwam allemaal weer goed. De enige pech die we hadden was het gewicht van een van de koffers. Dat was te hoog, de ander te licht. Dus overpakken. Ze keken dus niet naar totale gewicht.
Een ander minpuntje was vrij weinig beenruimte in het vliegtuig. We vlogen met Virgin, donderdag hebben we dat dus weer. Aan boord, net als in Europa bij de charters, eten en drinken kopen. Verder verliep de vlucht vlot en waren we plaatselijke tijd om negen uur in het hotel. We hadden een taxi genomen en hebben natuurlijk nog flink in de spits gezeten op weg naar het hotel.
Het is hier prachtig weer, dus we hebben ons wat koeler omgekleed in een toilet en daarna de koffers weg laten zetten. We konden natuurlijk nog niet op de kamer.
Daarna aan de wandel m.b.v. een plattegrond naar de haven om de ferry te nemen. Dat dachten we tenminste, we bleken precies in de verkeerde richting te lopen. Toen maar eerst koffie gedronken en nog even geld gepind. Toen weer op weg, onderweg moesten we nog een keer geholpen worden, want we liepen weer niet helemaal goed. Uiteindelijk op de juiste plek en zijn we naar Manly aan de overkant gevaren. Papa buiten op de punt van de boot en ik binnen, want het waaide hard. Ik miste compleet het Opera House. Ik keek de verkeerde kant uit. Boven op de brug liepen ook mensen. De haven is echt heel groot. Na een half uur varen waren we in Manly. Het was heel druk op weg naar het strand daar. We hebben daar een flink stuk langs de boulevard gelopen. Het strand ligt aan de andere van het schiereiland in een baai. Er waren behoorlijke golven en er waren groepen mensen aan het oefenen met surfplanken. Waarschijnlijk kregen ze les. De golven waren daar niet hoog genoeg om echt te surfen. Aan de andere kant van de baai echter wel en daar zagen we mensen wel surfen.
We hebben gegeten aan de boulevard, ik een Aussie burger en papa fish and chips. Daarna zijn we over het mooie zandstrand weer teruggelopen naar de andere kant. Vervolgens weer richting ferry. Terwijl we op de ferry aan het wachten waren nog een lekker ijsje op met twee grote bollen. Pas het tweede ijsje van de vakantie! Op de ferry toen wel het Opera House gezien. Nadat we van de ferry gestapt zijn, zijn we naar het Opera House gelopen en door het park daar. Via het park weer richting centrum, een flink stuk lopen en nu zitten we bij te komen op onze kamer en gaan zo even douchen na alle inspanningen.
Vanavond gaan we bij een Griek eten, die we een eindje verderop zagen.