Dagje Christchurch

4 april 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Een rustig dagje vandaag. Het regende vanmorgen zoals voorspeld. We zijn in motregen voor ons ontbijt gaan wandelen in dezelfde straat als we gisteravond gegeten hebben, maar dan in een café. Die zijn alleen overdag open en je kan er ontbijten en lunchen. Ze verkopen pies en gebak, muffins, enz. De koffie hier is ook lekker. Wij bestellen iedere keer een "long black" en die bevalt ons goed. Soms is zo'n café tevens een bakery en dan is alles zelf gebakken en dan is het echt lekker. Je kan het eten en drinken kopen voor "on the go" of ter plekke opeten.
Daarna zijn we rustig een tijdje op de kamer gebleven, want op het weerbericht gaven ze aan dat het in de middag droog zou worden. De tweede helft van de ochtend ging het eerst nog hard regenen, maar tegen 11 uur zijn we toch maar aan de wandel gegaan. Eerst nog een paraplu geleend bij de receptie, maar eigenlijk hebben we die niet lang nodig gehad.
We zijn weer door het grote park richting centrum gewandeld en hebben eerst een rondje museum gedaan. Ze hebben tentoonstellingen over de Maori en hun cultuur, de eerste kolonisten, kleding,  voorbeelden van inrichting en serviezen, kleding uit vroeger tijden van Nieuw Zeeland, maar ook uit andere landen. Een afdelingen met fossielen van uitgestorven loopvogels, van expedities naar Antarctica.
Het was al rond een uur dat we naar buiten gingen. We hebben nog een rondje door het centrum gelopen richting de Mall daar. Deze bleek ook helemaal verwoest of zwaar beschadigd te zijn. De winkels, die open waren zaten in een soort noodwinkels, alleen een vrij sjiek warenhuis Ballantyne zat in gewoon in een gebouw. Vermoedelijk te vergelijken met de Bijenkorf. Er waren ook een aantal streetfoodkraampjes. Daar hebben we weer een pita gegeten, zonder friet en met heel veel lamsvlees, maar weer heerlijk van smaak.
Tegen vier uur waren we weer terug in het motel. Eerst weer wat gedronken en daarna de koffers weer omgepakt voor de vliegreis morgen. We moeten weer midden in de nacht opstaan, want we vliegen plaatselijke tijd om 6 uur. Dus eerst er nog naartoe rijden, auto inleveren, klein stukje lopen naar departure en 2 1/2 uur van tevoren inchecken.
Straks gaan we voor de afwisselingen weer naar een Thais restaurant.
Voor de lol zojuist nog mijn strakste jurkje gepast. Het gaat nog net als een soort rolmopsje. Dat wordt wat over twee weken!
Papa lag net al te slapen. Het is ook best vermoeiend geweest voor hem, het rijden viel hem best tegen, dus het is best fijn dat we nog even Bali doen. Jammer genoeg zie ik geen kans om zoveel te lopen als in Rome en Barcelona, dus in Sydney toch ook weer vaak even zitten. Papa heeft in zijn hoofd morgen met een snelle en een langzame ferry een rondje Sydney Harbour te doen. Dit is ons ook aangeraden door Michael van Tinus van Overveld Fietsen. Hij is afkomstig uit Sydney.
Dit was het laatste verhaaltje uit Nieuw Zeeland, op naar Australië!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade