Tweede dag Aucklandmea

9 maart 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag tegen half elf naar de haven gelopen om de harbour cruise maken. Deze duurt anderhalf uur en voerde ons door de haven met een kleine pauze, door aan te leggen op een klein eiland, genaamd schildpadeiland. Hier konden we even de benen strekken en nog wat foto's maken.
We kregen uitleg bij de verschillende historische gebouwen, werven, eilandjes, brug, enz.
Er werd geadviseerd, als je ging lopen, om altijd de railingen vast te houden, maar niet "your feet or backside" erop te zetten en " to keep your feet on the deck at all times".
We hebben verschillende havens gezien voor containerschepen, voor auto's en campervans, die van schepen afgereden worden, marina's, marinewerf met marineschepen. Ze zijn ook erg trots op de Auckland Harbour Bridge, die het vaste land van Devenport verbind met Auckland. Hiervoor kon je daar alleen met de ferry komen en dat kostte te veel tijd om daar te wonen en te werken in Auckland. Na de aanleg van de brug schoot het aantal inwoners in Devenport omhoog en moest de brug al snel twee keer zo breed gemaakt worden. De brug zelf is hoog en het is mogelijk om vanaf de onderkant te bungee jumpen. Je ziet aan de onderkant een soort cabine hangen, waarvandaan gesprongen wordt. Misschien iets voor Rianne en Paul? Devenport is een oud gedeelte uit de Victoriaanse tijd. De huizen moeten geconserveerd worden en mogen aan de buitenkant niet veranderd worden.
Met een andere ferry gaan we daarheen om een wandelingetje te maken en te eten. Dus terug op de pier na de toer door de haven, zijn we bij de toegang naar de ferry naar Devenport gaan zitten. De oversteek duurde slechts 10 minuten en daar gekomen, eerst een stukje gewandeld langs de verschillende winkeltjes en eettentjes. Na een aantal zaakjes gepasseerd te hebben, kozen we voor een cafeetje. We hebben daar weer lekker gegeten. Papa een sandwich met steak en ik een lanssalade. Het smaakte uitstekend. Ik heb er wortelsap bijgedronken, die best meeviel en papa warme chocola met chilipeper. Dit gaf een scherpe nasmaak. Niet echt meteen voor herhaling vatbaar.