Aankomst Auckland, Nieuw Zeeland

8 maart 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Maandagochtend in Hongkong niet veel gedaan. We hebben op ons gemak in het hotel ontbeten en daarna ons tegen elf uur uitgecheckt. We hebben eerst in de hotellobby nog wat zitten lezen. Daarna op ons gemakje een rondje gelopen en een restaurantje gezocht waar we fatsoenlijk konden zitten. Dus weer Indiaas gegeten. Lekker, vooral naanbread is lekker. Het lijkt een beetje op dikkere pita's, de blazen helemaal op en zijn dan van binnen hol. Daarna weer terug naar het hotel en nog een tijdje zitten lezen tot we opgehaald werden om naar de luchthaven te gaan. Het bleek dat we op de heenweg ook opgehaald hadden moeten worden, maar dat is dus niet gebeurd. Het zat wel bij de prijs inbegrepen. Op de luchthaven ging alles vrij vlot, eerst moesten we nog wachten want de vlucht stond nog niet op het bord, daarna ingecheckt en door de controles heen, nog een bakje koffie en toen weer een eindeloze gang door naar de gate. Het vliegtuig was groot, 3, dan 4 en weer 3 stoelen naast elkaar. Ik had niemand voor me, maar papa wel. Weinig ruimte voor zijn knieën en dan zo ver vliegen. Alles ging heel losjes en vlot in het vliegtuig met een beetje alternatieve manier om de noodprocedure door te nemen, het was weer een lange vlucht met iets beter slapen dan richting Hongkong. Het is hier eigenlijk precies 12 uur later, dus bij ons is het dinsdagavond laat, maar bij jullie is de ochtend al flink aan het vorderen. Het was nog best een lange rit naar het centrum. Landschap is erg groen en heuvelachtig. Behoorlijke suburbs met Canadees aandoende woningen, alles laagbouw. In het centrum ook hoogbouw. We zitten dus vlak bij de winkels en veel eettentjes. Tussendemiddag in een foodcourt gegeten. Geen Chinees maar kebabs met rijst en friet en salde. Veel te veel dus! Daarna even geslapen en weer op stap, langs de winkels richting kust. We hebben bij de ferrtyterminal een ijsje gegeten en even gezeten. Ook zonnebrand en aftersun gekocht. Vanavond weer een rondje gelopen, eigenlijk te ver voor mijn been en Thais gegeten, niet teveel, gewoon lekker. Ik had een salade  met beef en papa iets scherps met groenten en varkensvlees.nu zitten we weer op de kamer en rommelen wat. Morgen nog een dag hier en daarna gaan we echt  op stap hier. Kaarten voor de kinderen zijn weg. Dus benieuwd hoe lang ze onderweg zijn. Het was hier heerlijk weer vandaag en in Hongkong was het kouder, motregen en mistig.