Abel Tasmanpark

22 maart 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

We zijn nog maar net terug van een lange dag op stap. We zijn vanmorgen na het ontbijt naar een natuurpark gereden. Ontdekt door Abel Tasman lang geleden. Hij is er maar even geweest want de Maori's, in die tijd nog kannibalen, hadden een paar van zijn bemanningsleden opgegeten.
Het gebied heet nu het Abel Tasman park. Het is een groot gebied langs de kust met allerlei grillig gevormde baaien met mooie stranden. Het gebied is slechts gedeeltelijk met de auto te bereiken. Gedeeltelijk te voet of met de boot. Er kan gekampeerd worden in de diverse baaien, maar er is alleen koud water en er zijn toiletten.
We zijn met een soort shuttledienst hop on hop of, eerst langs het hele gebied gevaren, langs allemaal mooie baaien en op de terugweg zijn we op één plek eruitgehaald en hebben daar een wandeling gemaakt. 5 Kwartier later werden we door de volgende boot opgevist.
Weer een zeer weelderige vegetatie, heel mooi.
Op weg daarnaar toe langs allerlei boomgaarden en wijngaarden gereden. Vermoedelijk is het net zoiets als het Westland in Nederland. Op andere plekken zagen we voornamelijk weilanden en heel veel koeien en wat minder schapen.
Op de terugweg nog een scenic route gereden op aanraden van de mevrouw van de B&B. We hadden daar in een plaatsje aan het water kunnen eten, maar het was al vrij laat en papa wilde liever niet in het donker terug rijden. Dus hebben we vanavond weer vrij gezond bij een Thai gegeten: papa een curry met beef en ik een stirfry met gember, kip en lekker veel groenten. Tussendemiddag iets minder braaf met een hamburger en friet.
Bij het binnenkomen piepte de iPad meteen met het bericht van de aanslag in Brussel. Ik hoop maar dat wij niet zoiets op onze weg vinden.