Hokitika

23 maart 2016 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Over vandaag valt niet zoveel te melden. Na het ontbijt zijn we op tijd weggereden voor een lange rit van 350 km. Eerst een stuk terug naar Blenheim waar we een paar dagen geleden ook geslapen hebben en daarna langs de andere kust verder gereden. Blenheim ligt vrij noordelijk op het eiland. Het weerbericht gaf voor een uur of drie regen af en het begon al om twee uur onderweg te regenen. We hebben nog in een mooie zaak koffiegedronken en een eindje daar voorbij zagen we zeeleeuwen op de rotsen liggen. Het landschap was eerst heel kaal, met name de bergen heel kaal, met vergeeld gras erop en soms een verdwaalde boom. Hoe meer we naar het zuiden reden hoe mooier het werd met meer groen en bomen en dan nog een blauwe zee erbij.
Nu is alles grauw. Het hoost en jammer genoeg lijkt het de rest van de vakantie niet veel beter te worden. Het gaat zelfs nog vriezen.
Door het slechte weer, vooral door een ruwe zee, ging het walvis kijken niet door. Heel spijtig dus. Tot nu toe hebben dus echt heel veel geluk gehad met het weer.
Morgenochtend hadden we om 7.00 u nog een keer de trip kunnen maken, maar dan zouden we pas tegen 12 uur kunnen gaan rijden. Morgen moeten we nog verder rijden door erg bergachtig gebied en dan zouden we pas met donker aankomen. Dat zagen we niet zitten. Papa moet wel rustig kunnen rijden, bergen kosten veel concentratie.