Eerste avond in Nelson

21 maart 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

We zijn om kwart voor zeven gaan lopen naar het centrum. Eerst zagen we in het centrum bijna geen restaurants. De eerste die we zagen, was een Thai. Daar moesten we wel om lachen, maar eerst maar verder gekeken. Een eindje verder waren een paar restaurants open, maar heel druk. De laatste in de straat had nog veel plek binnen, het terras was vol en binnen liep het ook al snel vol. We hebben weer van een steengrill gegeten. Ze serveren groente en vlees rauw en dan moet je het zelf bakken zoals jij het wil eten. Ik had lamkebabs en papa had "reef and beef", dus een flinke biefstuk met scallops en garnalen. Verder had ik er sla en friet bij en papa rauwe wortel. Het smaakte weer uitstekend. Het lamsvlees is heel lekker, de ene keer als steak of als suddervlees, heel lekker. Overal staat dat zaken goede vrijdag en eerste Paasdag gesloten zijn. Vermoedelijk worden dat dus ongezellige dagen en moeten we zelf wat te eten inslaan voor vrijdag en zondag. Dat is wel anders dan eieren zoeken bij opa en oma en een lekkere paasbrunch eten. Vandaag trouwens langs enorme wijngaarden gereden bij Blenheim. Ze zeggen dat het de zonnigste stad van Nieuw Zeeland is. Er wordt dus veel wijn geproduceerd, die hier veel duurder is dan in het buitenland. Het meeste wordt geëxporteerd.