Te Anau

28 maart 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we weer verder gegaan, maar eerst zijn we naar het plaatselijke kantoor gereden van het autoverhuurbedrijf om te vragen waar we de boete die we gisteren hadden gekregen te betalen. Het gaat om een parkeerboete. We stonden blijkbaar in het vak voor busjes. We waren niet de enige personenauto in dat vak, dus waren er misschien wel meer boetes uitgeschreven. We konden de boete gewoon online betalen.
Daarna echt op weg naar Te Anau. Niet zo'n lange rit vandaag. Eerst reden we langs het grote meer waar Queenstown ook aan ligt in zuidelijke richting met hoge, kale bergen aan weerszijde van het dal, maar later kwamen we meer op een hoogvlakte terecht en zagen we veel boerderijen, zowel akkerbouw en veeteelt, merendeel schapen. De bergen leken weer lager, meer bomen en alles was weer veel groener. Onderweg nog even koffiegedronken en om 1 uur waren we in het hotel. Wel ingecheckt, maar we konden nog net niet in de kamer. Dus we zijn eerst nog even rondgelopen en toen gaan lunchen, geroosterd donkerrood met gerookte zalm met roomkaas en sla. Vanavond gaan we daar weer eten, hebben we afgesproken.
Toen we terugkwamen lekker alles naar boven gebracht en even rondgehangen. We kregen een upgrade, met whirlpoolbad en een vrij grote kamer. We zitten hier twee nachten. Morgen dus al vroeg op om de hele dag op stap te gaan.
Vanmiddag nog een wandeling heen en weer om een deel van het meer. Het waaide behoorlijk en soms was het donker, maar er viel geen noemenswaardige hoeveelheid regen. Net als wel meer dagen begonnen we met heel mooi weer en kwamen er in de loop van de dag meer wolken. Verder kunnen we hier goed merken dat het een stuk kouder is. Het kan hier vannacht gaan vriezen en overdag loopt de temperatuur met de zon erbij nog wel op tot boven de 15 graden, maar vooral door de wind en in de schaduw is het fris.
Vanavond hebben we soep van de dag gegeten, een gebonden soep met maïs, bieslook en aardappelen gegeten, met toast erbij en als hoofdgerecht een Cajunsalade met kip en papa Thaise roerbak met rundvlees. Dus vrij netjes gegeten.