Dagje Queenstown

27 maart 2016 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Dagje Queenstown
Vanmorgen weer eens een keer voor het ontbijtbuffet gegaan, dus weer eieren, bacon, enz.
Daarna zijn we in de richting van het centrum gereden en aan de voet van een van de bergen een gondel genomen de berg op, kleine cabines voor maximaal 4 personen. Boven hebben we genoten van het uitzicht over de stad en het meer dat behoorlijk groot is en loopt door in verschillende dal en papa is nog een tijd meer naar boven gelopen , te steil voor mij en kwam daar in gesprek met een meisje, net zo oud als Rianne, uit Vancouver. Ze studeert in Sydney voor anderhalf jaar. Uiteindelijk kwam ze met papa mee naar mij en hebben we nog samen koffie gedronken. Ze heette zelf ook Sydney en zei dat ze er best mee geplaagd werd of ze haar Melbourne of Brisbane mochten noemen.
Daarna zijn we weer naar beneden gegaan, echt naar het centrum. Het is reuze druk hier, heel toeristisch. Het is ook een vrij lang weekend hier en misschien zijn de scholen ook langer dicht. In ieder geval hebben we alvast een tour geboekt voor overmorgen om naar Milford Sound te gaan. Een beroemde fjord hier in een groot natuurgebied. We worden dan om 7 uur opgehaald met een speciale Panoramabus en gaan daarna weer een paar uur varen. Het duurt de hele dag.
Daarna in de rij gestaan voor de beroemdste hamburgertent (Ferg) in Nieuw Zeeland. Papa heeft een uur in de rij gestaan en daarna hebben we de burger op een bankje opgegeten. Hij was reusachtig en inderdaad heel lekker. Het is trouwens een hele keten waar je langs geleid wordt. Eerst een ijssalon dan een bakkerij en dan pas de hamburgertent. Tijdens het wachten dus kans genoeg om even iets op te halen. Hebben we niet gedaan want we hadden het formaat van de burgers gezien.
Daarna verder geshopt en Mexicaan besproken voor vanavond. Daar zitten we nu.
's Middags zijn we een eind gaan wandelen door een mooi oud park aan de waterkant en nog verder langs het meer totdat het tijd was om te gaan eten. Ondanks dat het in de loop van de middag betrok hebben we het bijna helemaal droog gehouden. Nu is het zelfs blauw, maar zo gaat het hier bijna elke dag. Vanmorgen bij het opstaan een prachtig uitzicht en papa dacht even een foto te nemen op het balkon, maar hij was gauw weer binnen. We kunnen ons al opmaken voor de nachtvorst in Te Anau.