Christchurch

3 april 2016 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Om 3 uur waren we in het motel in Christchurch. De rit ging vrij snel omdat de weg niet zo bochtig was en papa kon goed doorrijden. We lieten de hoge bergen eigenlijk steeds links liggen en konden de bergen 300 km verderop nog zien liggen. We reden steeds over vlakke stukken, vooral hoogvlaktes. Soms ineens flink afdalen en toch even veel bochten rijden en weer omhoog. En dan was het land weer vlak. In het begin reden we nog langs een paar grote stuwmeren, die prachtig blauw waren vooral omdat de zon redelijk goed scheen. We hadden wisselend zon en bewolking.
In Christchurch was het nog best warm, nog 24 graden. Dus we konden gewoon in shirtje en 3/4-broek rondwandelen.
Het hotel ligt vlak bij een groot park, met sportvelden en verschillende soorten tuinen binnen het park. Aan de andere kant van het park ligt het centrum. We schrokken van alle kapotte gebouwen. Het zijn nog steeds de gevolgen van de zware aardbeving van een paar jaar geleden. Heel veel is omheind of wordt gesteund. Er zijn ook grote kale plekken die nu als parkeerplaats dienen. Ze zijn aan het heropbouwen of restaureren, maar het schiet zo voor ons te zien nog niet erg goed uit. Het is net of je door een spookstad loopt.
We kunnen niet eten hier en moeten één straat verder lopen , want daar zitten veel restaurantjes. Daar hebben we vanavond weer Indiaas gegeten, echt heerlijk. Als jullie in Zuid Afrika zijn, zouden jullie dat ook eens moeten gaan eten, Rianne. Jammer dat het in Nederland niet veel te vinden is.
Morgenochtend gaan we daar ook even ontbijten. Jammer genoeg wordt het morgen erg koud en nat, want er trekt een koudefront over. Dinsdag en woensdag lijkt het in Sydney lekker warm te zijn, misschien wel iets te warm.