Omarama

2 april 2016 - Omarama, Nieuw-Zeeland

Over vandaag valt niet zoveel te melden. We hebben net over de 200 km gereden door verschillende landschappen: golvende weilanden, heuvels, ruiger landschap en een stukje door de bergen. We kijken nu tegen de bergen aan vanaf de andere kant van het eiland gezien van Fox Glacier, waar we een tijdje terug waren. We hebben aan de kust nog een stop gemaakt bij ronde rotsblokken die op een gegeven moment helemaal in brokken uit elkaar vallen. We zijn nog door een soort vallei met rotsen aan beide zijden, die helemaal weggesleten waren aan de onderkant waardoor een soort overhang ontstond. Het deed een beetje denken aan de canyon waar we in Canada voor de dinofossielen geweest zijn. Nog een kleine stop om Maorirotstekeningen te zien. Die zouden door Emma of Roos getekend kunnen zijn.
We zijn nu in Omarama. We hebben al een rondje gewandeld en gaan straks kijken of we een plekje kunnen vinden om te eten. Het is hier heel klein, dus niet veel keus.