Dagje Wellington

19 maart 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag hadden we de wekker een keer niet gezet, maar we waren toch nog redelijk op tijd wakker. Wel een half uurtje later dan normaal. Morgen moeten we wel vroeg op voor de ferry.
Eerst nog tanken, dan de auto inleveren en lopend met de bagage naar de ferryterminal. Dus van te voren inchecken en daarna 3 1/2 uur varen naar Picton en weer een nieuwe auto ophalen.
Vanmorgen wilden we boodschappen doen voor het ontbijt beneden bij één van de twee supermarktjes beneden bij het hotel die we zagen. Ze waren of nog niet open of nog niet vers bevoorraad. Daarom maar ontbeten bij de Burger King aan de overkant. Morgen ontbijten we op de boot.
Daarna was opgeruimd en gestreken (door papa) en weer aan de wandel. Eerst lopend naar de kabeltram die naar botanische tuin hoog op de berg ligt. De ingang naar de kabeltram ligt helemaal verscholen in een passage in de winkelstraat, waardoor we de eerste keer straal voorbij liepen. Dus eerst een rondje te ver gelopen en het toen maar gevraagd.
De tram, getrokken door een kabel (!), gaat 120 m de heuvel op in vijf minuten. Boven op de heuvel heb je een mooi uitzicht over Wellington en de baai. We hebben boven een rondje gelopen en wat gedronken. Jammer genoeg durfde ik het niet aan om terug te lopen naar beneden. Dus weer terug met de kabeltram.
Daarna langs de baai helemaal rondgelopen. Het had nog veel verder gekund, maar het was lang genoeg voor mij. Er was van alles te doen aan de waterkant. Winkeltjes, activiteiten met zwemmen en duiken en allerlei jongelui op stepjes, skateboards of skeelers. Je kan kajaks huren, enz.
We hebben zelfs een soort pita gyros gegeten, maar dan met lamsvlees vanuit een bus/kraam met "authentiek" Grieks eten. Het smaakte prima en leek erg op de pita's op Kreta. Veel auto's hier hebben een eigen nummerplaat en het busje van waaruit ze verkochten ook. Zie foto.
Om een uur of drie waren we weer terug en lekker ingestort. Vanavond gaan we nog even bij een Vietnamees restaurant eten. We eten veel Aziatisch hier, omdat het stikt van dat soort gelegenheden hier.