Wellingtons

18 maart 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Wellington is behoorlijk groot, met weer veel hoogbouw in het centrum. Het hotel ligt in het centrum. Er is betaald parkeren. Papa kon de auto even aan de straat laten staan, daarna met parkeerkaart de auto parkeren in de parkeergarage tegen een redelijk fors tarief.
Het is een modern hotel, maar eigenlijk is de kamer erg klein. Er staat een glazen tafel in met twee eetkamerstoelen. Er is een keuken in, met kleine vaatwasser, een klein tweepersoonsbed, maar geen airco. Geen ruimte voor de koffers. Dus een beetje behelpen.
We zijn zojuist door het centrum gewandeld, door de straat met veel bars, pubs en restaurants. Om de hoek van deze straat hebben we Maleisisch gegeten, weer veel curry's op het menu. Ik heb een vegetarische curry op en papa een rijstgerecht met verschillende dingetjes erbij. Vooraf samen een paar kleine samosa's gedeeld. Het was weer lekker. Tussendemiddag alleen een appel op en iets bij de koffie, want we hadden vanmorgen schandalig veel van het ontbijtbuffet gegeten. Het was het beste ontbijtbuffet tot nu toe. Het weer was mooi toen we hier kwamen en weer een stuk warmen dan gisteravond. Gelukkig maar!
Morgen gaan we hier de stad onveilig maken.