Overtocht naar Picton en aankomst Blenheim

20 maart 2016 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

De wekker liep om half zeven af. Buiten was het nog donker. We hadden 's avonds al onze koffers opgepakt. We verwachten dat het iets kouder is dan op het Noorder eiland, dus we hebben one warmste kleren in de trolley gedaan. We proberen de grote koffers zoveel mogelijk in de auto te laten liggen als we ergens inchecken.
Uitchecken, de auto wegbrengen en zo, verliep redelijk vlot. Het is best druk op de ferry. Het is net zoiets als de ferry tussen Calais en Dover.
We zijn neergestreken in een soort restaurantdek met tafeltjes en stoeltjes, waar je ook eten en drinken aan een selfservicecounter kan kopen. Het zijn niet de prettigste stoeltjes, maar beter dan staan. Er lopen regelmatig mensen langs die een plekje zoeken. Er is ook een dek met een soort vliegtuigstoelen, maar ik verkas liever niet. Geen zin om met al de trolleys en losse tassen te gaan sjouwen.
Het weer is mooi en we varen nu duidelijk richting Zuider Eiland. Voor we gingen oversteken moesten we eerst de baai bij Wellington uitvaren en we bleven daarna eerst nog een stukje langs de kust varen van het Noorder Eiland. Volgens de kaart varen we aan de overkant nog een heel eind een soort fjord in naar Picton.
We hebben eigenlijk geen last van het varen. Je voelt wel wat beweging, maar eigenlijk is de zee vrij glad. Papa gaat regelmatig even naar buiten om foto's te nemen terwijl ik onze rommel bewaak. We konden gelukkig onze grote koffers inchecken.
We hebben ontbeten aan boord. Eigenlijk al voor het vertrek. Tussendoor nog een keer koffie met iets erbij. Mooi op tijd om half een gearriveerd. Natuurlijk dan weer al het gedoe van in de rij staan, trappen lopen en wachten op bagage. Daarna vlak bij de hal van de ferry naar het verhuurkantoor van de auto. Weer in de rij staan en tegen half twee zaten we in de auto. Dezelfde als op het Noorder Eiland, alleen een andere kleur, nu zilver metallic.
Bij het aankomen varen zagen de bergen er kaal en geplooid uit, maar toen we dichterbij kwamen, waren er toch meer bomen te zien. Het was inderdaad nog een eind varen door de fjord, die nog behoorlijk breed en waarschijnlijk ook behoorlijk diep is, anders kan zo'n schip vast niet zover de fjord op varen.
We hebben eerst wat gegeten in Picton, lekker in het zonnetje, jammer genoeg wel een flinke wind. Daarna een rondje gelopen, niet spectaculair, langs de waterkant.
Daarna naar hotel in Blenheim gereden en ingecheckt.
Onderweg leken de bergen wat minder rond van boven en wat ruiger. Op het Noordereiland leken veel ronde, groene heuvels zo uit Lord of the Rings of the Hobbit te komen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl