Hokitika

24 maart 2016 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Het weer vanmorgen vroeg was nog slecht, veel wind en regen. Langzamerhand kwam er blauw in de lucht en toen wegreden was het redelijk blauw en was de wind gaan liggen. We zijn naar een paar uitzichtpunten gereden bij Kaikoura en hebben daar nog foto's gemaakt.
Tegen half elf waren we echt onderweg en net buiten Kaikoura, terwijl we op de heel mooie kustweg reden, zagen we beneden spelende zeehonden. Ik zag kans hier een filmpje van te maken. We hadden door de vele bochten een goed overzicht van de grillige kustlijn, de mooie blauwe zee en een flinke branding.
Een eindje verder gingen we het binnenland in en reden we volgens papa over de mooiste weg tot nu toe. We kwamen hier ook terecht tussen een kudde schapen. Eerst was de herder nog bezig de laatste schapen samen met zijn honden de weg op te drijven om aan te sluiten met de grootste groep waar wij net achter stonden. Daarna kwamen ze ons voorbij. De schapen, een stuk of 4 honden en de herder op een quad. In een paar minuten waren ze over een brug, de kruising over en konden wij weer door.