Onderweg van Waitomo naar Rotorua

14 maart 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag was een lange dag. Vooral omdat het slapen weer niet zo best was. We lagen in een smal tweepersoonsbed en sliepen allebei erg onrustig.
We zouden na het ontbijt, gaan wandelen, maar het miezerde dus toch maar gekozen voor de gloeiwormen grotten in Waitomo, waar we vlakbij logeerden. Het ontbijt was trouwens ook grappig, want ze hadden, denk ik wel, 7 of 8'verschillende soorten honing en nog wat zelfgemaakte jam die we allemaal wel wilden proberen, dus op elke hap toast een verschillend likje honing of jam. Inderdaad heel,verschillend van smaak.
De Tour was best leuk, een mooie grot met stalactieten en stalagmieten en een interessante uitleg. Na rondlopen gingen we in vrij donker een bootje in op de rivier om door de grot naar buiten te varen. Het leek net of we door een bos voeren, onder veel takken met heel veel kleine kerstlichtjes erin. Dit waren echter groepjes gloeiwormen. Dus mooi om te zien.
Daarna de auto in, weer een redelijk stuk rijden. Onderweg gestopt voor koffie en nog een keer om te eten, een steakandmushroompie? Verder nog een grote muffin voor mij en nog een andere pie voor papa.
Vlak voor onze eindbestemming nog een wandeling gemaakt naar een waterval. Daarna met wat zoeken snel naar ons hotel, waar we op tijd moesten zijn voordat we opgehaald zouden worden voor een culturele Maori avond.
Dit was heel goed georganiseerd en ook nog lekker gegeten, veel informatie en optredens. Ze konden heel goed zingen, maar ook sierlijk bewegen.
Om half elf weer terug in het hotel na een leuke dag, maar wel zo gaar als boter.
We zijn nu in het zuiden van het Noorder eiland. Hier is veel vulkanische activiteit. Hier zullen we dus de komende dagen wel meer van gaan zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade