Onderweg naar Waitomo

13 maart 2016 - Matakohe, Nieuw-Zeeland

Het was een lange dag rijden na een heel gezellig verblijf in de B&B. Samen gegeten gisteravond, koude schotel en een kaasplankje toe en een paar glazen wijn. Het was heel gezellig met de andere gasten en het echtpaar van de B&B. Hij sprak maar een paar woordjes Engels, zij vertaalde bijna alles voor hem. Ze waren al ouder dan wij. Hij in de zeventig, maar heel actief. Hij is metaalbewerker en hij ontwerpt en maakt comfortabele stoelen van metaal, die er heel modern uitzien en ook dus lekker zitten. Het ontbijt was ook gezamenlijk, ook gezellig en we reden pas laat weg, terwijl we 320 km te gaan hadden. Het eerste stuk was nog leuk rijden, daarna minder, weer terug langs Auckland. Dit was druk en eindeloos, zoveel suburbs. Daarna nog een flink stuk highway met stukjes files en veel wegwerkzaamheden. Het laatste stuk werd weer meer heuvelachtig en met leuker uitzicht. De B&B van vandaag ligt boven op een heuvel met echt een hele steile oprit. Het is hier behoorlijk toeristisch, want er zijn grotten met gloeiwormen, je kan hier raften, abseilen en er zijn wandelingen. Dus veel mensen al is het seizoen hier voorbij. Kamer is kleiner en erg simpel vergeleken bij gisteren, dus jammer. We zijn net uit eten geweest en geloof me, de helling was haast niet omhoog te lopen, zo steil. Wel weer lekker gegeten en nog een wandelingetje gemaakt.
Onderweg 1x gestopt om iets te doen: we hebben Kiwi House bezocht en twee kiwi birds gezien. Ze zijn echt groot en rond met een hele lange snavel. Heel schuw en het zijn nachtdieren. Ze zijn bijna uitgestorven, dus het was bijzonder ze te zien. Er mochten geen foto's gemaakt worden, want we keken in een heel donker raam naar ze en flitsen mocht natuurlijk niet.